Viimeksi työt päätettiin siis jakaa kahteen osaan eli osa porukasta tekee laivan kylkilankutusta ja osa tekee kansirakenteita. Ratkaisu on osoittautunut oikeaksi ja työt ovat edenneet erinomaisesti kahdella rintamalla.
Lankutuksen osalta ylhäältä päin laskettuna kymmenes lankkurivi on menossa ja alhaalta päin toinen. Kaikkiaan lankkuja tulee 27 riviä joten puoliväli lähestyy. Lankutuksen on suunniteltu olevan asennettuna toukokuun loppuun mennessä ja näyttää siltä että aikataulussa pysytään.
Kansirakenteiden osalta laivan perän muotoilu on vielä vaatinut työtä ja nyt se alkaa olemaan lähellä
lopullista muotoa. Samoin keulasteevin työstämistä on jatkettu ja keulapuomin kiinnitysparru on asennettu
paikoilleen.
Reelinkitöttien teko ja asennus on erittäin suuri ja vaativa työ ja se on edennyt erinomaisesti.
Töttä-aihiot on tehty liimaamalla yhteen kaksi lehtikuusilankkua. Tötät asennetaan joka toisen kaaren
viereen tiukasti kylkilankutuksen ja ylimpien pitkittäisjäykkääjien väliin, joten ne pitää muotoilla
alaosastaan vastaavan kaaren kanssa samaan muotoon. Kaikki tötät alkavat olla liimattuna
ja suuri osa niistä on jo alustavasti paikoillaan. Lopullisesti ne lukitaan paikoilleen
kahdella 32 mm paksulla puutapilla, joille porataan reiät pitkittäisjäykkääjän ja tötän läpi
kylkilankkuun asti. Puutappeja tarvitaan reelinkitöttien kiinnittämiseeen lähes sata kappaletta
ja vastaava määrä menee vielä kansipalkkien kiinnittämiseen pitkittäisjäykkääjiin.
Sorvaamistakin on siis riittänyt ja riittää edelleen.
Nimikko-oikeuksilla tasaisen hyvä kysyntä on jatkunut. Helmikuussa nimikko-oikeuden ovat ostaneet T&A Mämmelä Oy ja Ojan Rauta. Suuret kiitokset heille kuten kaikille muillekin nimikko-oikeuden hankkineille. Näyttää todennäköiseltä että kaikki nimikko-oikeudet saadaan myytyä ja se kyllä osoittaa että Kaljaasi Ansion rakentaminen on koettu tärkeäksi ja sitä halutaan tukea.
Seuraavat nimikko-osat on myyty ja ilman näitä tukijoita laivan rakentaminen ei olisi ollut mahdollista: